Geoblog.pl    AniaKuba    Podróże    Hobbiton i okolice    Holandia - pociągiem do Norwegii (Interrail)

Holandia - pociągiem do Norwegii (Interrail)

Holandia
Holandia, Hoek van Holland

Opuscilismy juz Anglie i przyplynelismy parowcem do Holandii. Zaczela sie nasza kolejna wloczega.
Zamiast samolotem postanowiliśmy podróżować pociągiem. Zdecydowanie wolimy ten środek transportu, więc wybieramy go, kiedy tylko możemy. Korzystając z biletów typu Interrail można zresztą również zaoszczędzić. Za Interrail w ramach którego mamy 10 dni jazdy pociągiem do wykorzystania w ciągu 22 dni płacimy 360 euro - jest też wiele innych możliwości, tańszych i droższych, szczególnie tanich dla osób poniżej 26 i powyżej 60 lat. Interrail polecamy zdecydowanie, korzystaliśmy z niego zresztą i dawniej. Nie polecamy natomiast brytyjskiej firmy sprzedającej bilety Interrail w internecie - dokonując u nich zakupu czuliśmy się znów jak w Kirgistanie (jeden bilet wypisali nam błędnie, po zwróceniu uwagi przysłali kolejny, znów z błędem i dopiero za trzecim razem im się udało - a przecież wszystkie dane mieli podane przy zakupie... Nigdy też nie usłyszeliśmy żadnych przeprosin!). Zdecydowanie zamiast kupować Interrail w internecie lepiej wybrać się na najbliższą stację kolejową z kasą międzynarodową.